Autá podstupujú množstvo procesov, kvality konštrukcií aby bolo vozidlo bezpečné. Jedným z najdôležitejších skúšok je však, vyhodnotenie úrovne bezpečnosti pri autonehode či náraze. V tomto videu sa BWM i3 a Tesla Model S podrobili niekoľkými nárazovými skúškami a sú odstupňované podľa toho, ako bola ovplyvnená zrážkou ľudská figurína a spolujazdec.

Ale nie vždy sa na testy odolnosti proti nárazu používajú skutočné automobily. Mnoho výrobcov vozidiel v súčasnej dobe používajú počítačové simulácie na vykonávanie testovania havárii. Používajú sofistikovaný softvér vymodelovaného autá. A vzhľadom k tomu sa celý test alebo experiment vykonáva s množstvom faktorov ako je napríklad rôzna rýchlosť pri rôznom uhle nárazu. Simulované nárazové skúšky sú výrazne lacnejšie a môžu byť opakované na rôzne testy. Na rozdiel od obmedzení reálnych crash testov kde drahý model vozidla nemožno použiť dvakrát na iný test.

2017-05-08T21:00:45+00:0020 apríl, 2017|Veda|