Čo sa stane s vaším telom počas januára bez alkoholu?

Alkohol

„Mesiac bez alkoholu“ je ľahšie povedať, ako dodržať

Nepiť alkohol počas januára môže mať pozitívny aj negatívny vplyv na vaše telo.

S prvými dvoma týždňami nového roka, ktoré sú už za nami, mnohí ľudia sú už v polovici svojho záväzku „vzdať sa v januári alkoholu“.

Hoci existujú výhody spojené s obmedzením alkoholu, ako je zníženie rizika vzniku rakoviny alebo v neskoršom veku ochorenie pečene, „Suchý január“ môže mať tiež prekvapujúci škodlivý vplyv na vaše telo.

Dr Preethi Daniel z londýnskej lekárskej kliniky vysvetlil, čo sa stane s vašim telom počas „Suchého januára“ po štedrom vianočnom období. Počas prvých niekoľkých dní v mesiaci ste možno zaznamenali, že sa vám nespí a asi ste aj trochu mierne dehydratovaný. To môže znamenať, že vaše telo prechádza odlúčeniu od závislosti na alkohole. Ďalšie extrémne príznaky môžu zahŕňať nepokoj, tras, nevoľnosť, potenie a úzkosť.

Nie je ale pochýb o tom, že zníženie príjmu alkoholu alebo úplné vylúčenie alkoholu môže celkovo priniesť dobré výsledky pre celkovú spokojnosť. 

Keď si dáte veľa pohárikov počas Vianoc a na Nový rok, vaša pečeň bude potrebovať aj niekoľko týždňov odpočinku. Vaša pečeň sa potrebuje po štyroch až šiestich týždňoch častého pitia zotaviť, takže ísť do tzv. suchého januára môže byť ideálnym spôsobom, ako si udržať vaše zdravie pod kontrolou.

V dlhodobom horizonte si tiež všimnete zlepšenie spánkového režimu. Po niekoľkých dňoch nepokojného spánku na začiatku suchého januára, v siedmom dni, pravdepodobne zistili, že už spíte oveľa miernejšie. To znamená, že v nasledujúci deň sa začnete zobúdzať pripravený na deň s oveľa väčšou energiou. Ďalším aspektom vášho tela, ktorý je ovplyvnený vašou konzumáciou alkoholu, je váš vzhľad. 😉  

Ako začnú dni nového roku ubiehať, vaša pokožka sa bude javiť žiarivejšia a vaše oči budú vyzerať jasnejšie.

Je to preto, že väčšina kalórií vstupujúcich do vášho tela bude pochádzať z potravy ako protikladu k alkoholu, čím sa zvýši príjem vitamínov v tele. V neposlednom rade, vzdanie sa alkoholu poskytne imunitnému systému podporu, ktorú potrebuje, aby zabránila tej otravnej chrípke, ktorá je v tomto obdobý bežná.

Samozrejme, dokončenie suchého januára je oveľa jednoduchšie povedať, než dodržať.  S ohľadom na to Dr. Daniel tiež poskytol niekoľko tipov, ako sa čo najlepšie podieľať na mesiaci bez alkoholu.

Uistite sa, že pijete veľa tekutín, aby ste udržali svoje telo hydratované a pili pohár vody pred spaním, aby ste sa cítili ráno sviežo.

Pravidelná konzumácia, výživných jedál pomôže udržať vaše chute na uzde, rovnako ako pitie alternatívnych nápojov, ako je voda s citrónom.

mesiac bez alkoholu
2018-01-18T20:42:13+00:00 16 január, 2018|Lifestyle|