3.6 C
Bratislava

Rady pre pokojný spánok vás nemusia stáť zdravie ani tisíce

Trpíte nepríjemnými depresiami, pociťujete oslabenie imunity a pokles nálady? To všetko môže byť spôsobené nedostatočným a nekvalitným spánkom. Naše telo je na vonkajšie podnety okolitých podmienok veľmi citlivé, preto už veľmi malé nepohodlie a diskomfort môže pôsobiť vážne psychické aj fyzické problémy. Dá sa tomu vyhnúť?

Zdravý a pokojný spánok môže zmierniť akékoľvek fyzické a duševné choroby, obnoviť sviežu farbu pleti, dobrú náladu, vitalitu a tón tela v nasledujúci deň. Stačia vám k tomu dve základné a veľmi podstatné veci, ktoré vás zároveň nepripravia o celý majetok.

Najlepšie sú matrace na mieru

Napriek tomu, že pod kvalitu spánku sa podpisuje veľmi veľa rôznych faktorov, tým najdôležitejším vždy budú matrace. Ani ich výber nie je ale jednoduchý a nestačí si kúpiť ten najlacnejší model v najbližšom obchode.

Výber opory tela počas spánku závisí od viacerých vecí. Vek, výška postavy a hmotnosť tela. Niekedy aj špecifické ochorenia tela, ktorými trpí čoraz viac ľudí. Medzi ďalšie parametre matracov patria:

  • optimálna veľkosť, pre manželskú posteľmatrace 180×200 a pre jednolôžko matrac s rozmermi 90×20, aby bol komfort pri spaní čo najlepší;
  • materiál výplne – tvoria pružiny alebo pamäťové peny;
  • životnosť matracov sa neoplatí podceňovať tiež. Tá závisí od kvality spracovania a spomínanej výplne.

Všetky tieto a iné dôležité vlastnosti je potrebné vziať do úvahy a až potom nájsť matrac, ktorý ich bude mať v sebe čo najviac. Ak takéto modely nájsť predsa len nemôžete, vyskúšajte matrace na mieru, ktoré sa vám, telu a posteli  prispôsobia do najmenšieho detailu.

Dbajte na hygienu atmosféry a spánku

Naše telo sa pripravuje na spánok vopred produkciou hormónov podporujúcich spánok. Keď príde noc, teplota tela sa postupne znižuje a do rána môže dosiahnuť 35 stupňov. Začne sa produkovať melatonín, hormón spánku, ktorého intenzita bude závislá od toho, čo všetko ste pred ulíhaním do postele robili a aké podmienky v miestnosti máte.

Hygiena spánku je preto súbor dobrých návykov, ktoré vám pomôžu lepšie zaspať a prebudiť sa svieži a nabití energiou.

Pomôžte si čističkou vzduchu

Ako sme spomínali, kvalitu spánku určuje veľa faktorov. Najdôležitejšie z nich sa však často ignorujú a sem patrí aj spomínaný čistý vnútorný vzduch. Prebúdzajúci sa s neustálym pocitom únavy alebo dusnosti, mali by ste preto venovať pozornosť zvláštnostiam vzdušného prostredia v byte. Mnoho ľudí si totiž neuvedomuje, že existuje priamy vzťah medzi zdravým spánkom a čistým vzduchom v miestnosti, kde človek spí.

Znečistenie ovzdušia vedie k zlému dýchaniu počas spánku. Škodlivé častice obsiahnuté v inhalovanom kyslíku počas pokoja telo negatívne ovplyvňujú. Určité znečisťujúce látky, ako sú oxidy síry, dusíka a ozónu, môžu priamo nepriaznivo pôsobiť na centrálny nervový systém.

Dostávajú sa na sliznice dýchacích ciest, dráždia ich a vedú k zápalu. Ani hladovanie mozgu kyslíkom spánku moc neprospieva. Vetranie v horúčavách nie je ale vždy riešenie. A v podstate vetrať ani nemusíte.

A pritom stačí naozaj tak málo. Mať doma a neustále v blízkosti kvalitnú čističku vzduchu, ktorá sa o príjemný vzduch a atmosféru v domácnosti nielen na spanie postará.

Zdroj: tento obsah je sponzorovaný. Náhľadový obrázok: Shutterstock
5/5 - (2 hodnotení)
- Reklama -

Ak si našiel/a v článku chybu alebo máš pripomienky, daj nám prosím vedieť na media@relife.sk

Najčítanejšie