1.3 C
Bratislava

Vytvorte si v 5 jednoduchých krokoch úspešnú marketingovú stratégiu

Ak chcete systematicky dosahovať lepšie výsledky s dobre premysleným marketingom, ste na správnom mieste. Ale pozor, svoju marketingovú stratégiu by ste si mali vytvárať na základe dobrého pochopenia a poznania vlastného podnikania a cieľového publika. Od toho sa odvíja váš úspech a dobré postavenie na trhu.

Vaša marketingová stratégia definuje, ako chcete osloviť ľudí vo vašej cieľovej skupine a ako z nich potom urobíte zákazníkov. A veľmi dobre vám v tom pomôže niekoľko nasledujúcich tipov.

Definujte a pochopte svoju cieľovú skupinu

Na úvod je dôležité túto cieľovú skupinu čo najviac zúžiť. Čím precíznejšie sa vám to podarí, tým cielenejšie oslovíte svojich potenciálnych zákazníkov, tým lepší bude váš marketing a tým menej peňazí vyhodíte von oknom.

Najdôležitejším základom efektívneho marketingu je, že presne viete, kto je vaša cieľová skupina a že rozumiete jej problémom, výzvam a potrebám. Začnime teda tým.

Je dôležité nielen vedieť, na koho sa zameriavate, ale aj dobre rozumieť problémom vášho publika. Oplatí sa ísť hlbšie a nielen identifikovať problém, ale podrobnejšie rozobrať, čo ľudí trápi.

Zistite, čím ste výnimočný?

V tomto kroku teraz presnejšie zadefinujete, prečo by si ľudia z cieľovej skupiny mali vybrať práve vás.

Nájdite svoje prečo?

Mnohé spoločnosti sú založené z veľmi jasného presvedčenia. Ponúkajú zákazníkom kvalitné stolové nohy alebo chcú urobiť svet o niečo lepším, alebo aspoň vyriešiť naliehavý problém pre konkrétnu cieľovú skupinu. Zmysel má preto svoju úlohu! Tak ho nájdite.

Ako chcete potešiť svojich zákazníkov?

V predchádzajúcom kroku ste definovali charakter vašej spoločnosti a jasne ste uviedli, za čím si stojíte a ako sa chcete odlíšiť. Teraz ide o to presnejšie definovať, čo to znamená pre vašich zákazníkov, t. j. ako chcete navrhnúť svoj produkt alebo poskytnúť službu tak, aby boli nadšení.

Využite správne reklamné kanály

V predchádzajúcom kroku ste si definovali rôzne fázy vášho procesu. Teraz je to o tom, ako prevediete ľudí z jedného štádia do druhého.

Výber správnych kanálov, t. j. rôznych spôsobov, ktorými chcete osloviť svoju cieľovú skupinu, je veľmi dôležité rozhodnutie. Musíte sa zamyslieť nad tým, ktoré kanály môžete použiť na ich efektívne zacielenie. Na jednej strane musí byť vaša cieľová skupina na tomto kanáli ľahko dostupná a na druhej strane musí tento kanál vyhovovať aj vám a vašej ponuke.

Zamerajte sa preto na kanály, ktoré vám dávajú najväčší zmysel, ako napríklad moderná PPC reklama.

Budujte dobré marketingové partnerstvá

Teraz, keď máte všetko ostatné úhľadne vyšperkované k dokonalosti, ste položili základy na to, aby ste mohli začať uvažovať o spolupráci. Dobrá spolupráca môže výrazne zlepšiť vaše výsledky. Existuje mnoho odvetví, v ktorých je spolupráca neoddeliteľnou súčasťou a praktizuje sa na dennej báze.

Väčšina dobrých marketingových partnerstiev zahŕňa spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na rovnaké publikum a majú súvisiace ponuky.

Zdroj: tento obsah je sponzorovaný.
- Reklama -

Ak si našiel/a v článku chybu alebo máš pripomienky, daj nám prosím vedieť na media@relife.sk

Najčítanejšie