Je Facebook pre starých starších? Nie sme ďaleko od pravdy. Facebook spustil Mark Zuckerberg 4. februára 2004. Na Slovensku sa spustila masívna registrácia používateľov začiatkom marca 2009. Je pochopiteľné, že generácia Z vyrastá a funguje na Instagrame a YouTube. Nikto nechce byť predsa tam, kde sú jeho rodičia.
Čo hovoria dáta
Percento mužov a žien využívajúcich LinkedIn je pomerne podobné. Ako primárne profesionálna sieťová platforma pre sociálne médiá má zmysel, že by táto platforma odrážala súčasnú pracovnú silu. V USA používa LinkedIn 29% dospelých mužov a 24% dospelých žien.
Členenie demografických údajov podľa veku:
17% ľudí vo veku 18–24 rokov používa LinkedIn
44% ľudí vo veku 25 – 30 rokov používa LinkedIn
37% ľudí vo veku 30 – 49 rokov používa LinkedIn
24% ľudí vo veku 50–64 rokov používa LinkedIn
LinkedIn používa 11% ľudí vo veku nad 65 rokov
Používanie služby YouTube podľa pohlavia sa viac prikláňa k mužom:
78% mužov, ktorí používajú YouTube
68% žien používa YouTube
Členenie demografických údajov podľa veku:
90% ľudí vo veku 18–24 rokov používa YouTube
93% ľudí vo veku 25 – 30 rokov používa YouTube
87% ľudí vo veku 30 – 49 rokov používa YouTube
70% ľudí vo veku 50–64 rokov používa YouTube
38% ľudí vo veku nad 65 rokov používa YouTube
Podľa spoločnosti Statista 35% amerických tínedžerov hodnotí Instagram ako svoju obľúbenú sociálnu sieť, hneď za Snapchatom. Pokiaľ ide o pohlavie, Instagram používa 43% žien, zatiaľ čo 31% mužov.
Členenie demografických údajov podľa veku zahŕňa:
75% ľudí vo veku 18–24 rokov používa Instagram
57% ľudí vo veku 25 – 30 rokov používa Instagram
47% ľudí vo veku 30 – 49 rokov používa Instagram
23% ľudí vo veku 50 – 64 rokov používa Instagram
8% ľudí vo veku nad 65 rokov používa Instagram
Okrem osôb vo veku 65 rokov a starších používa väčšinu Američanov v rôznych vekových skupinách Facebook. Je však dôležité poznamenať, že používanie medzi dospievajúcimi sa znížilo v prospech služieb YouTube, Instagram a Snapchat. Sieť sa tiež viac prikláňa k ženám, pričom platformu využíva 75% žien a 63% mužov.
Členenie demografických údajov podľa veku zahŕňa:
51% ľudí vo veku 13–17 rokov používa Facebook
76% ľudí vo veku 18–24 rokov používa Facebook
84% ľudí vo veku 25 – 30 rokov používa Facebook
79% ľudí vo veku 30 – 49 rokov používa Facebook
68% ľudí vo veku 50–64 rokov používa Facebook
46% ľudí vo veku nad 65 rokov používa Facebook
Zdroj: Sproutsocial, Kurátor: Relife, Petrem