Čas čítania: < 1 minút

Niemožeš spať? Máš nelvalitný spánok? Spánok je pre naše telo veľmi dôležitý. Skôr ako siahneš na lieky vyskúšaj čaje. Pol hodinu až hodinu pred spaním. Bylinné čaje ako napríklad medovka pomáhajú najlepšie. Nekombinuj viac ako dva čaje. Vyskúšaj po pár dňoch iný a pozoruj, po ktorom sa ti zlepší zaspávanie a spánok samotný.

Rady ako zaspať

Pre kľudný spánok kedy chceš aj snívať môžu pomôcť práve ajurvédske bylinné čaje.

Ako zaspať

Zdroj: Sara Ivanhoe

Bylinné čaje na pokojný spánok

Himalájske byliny sa celé stáročia používajú k optimalizácii duševných a telesných funkcií organizmu. Sú základom tradičnej ajurvédskej medicíny. Pre spánok a regeneráciu je vhodný čaj Ashwagandha. Priaznivo pôsobí na celkové upokojenie, dobrý odpočinok a prirodzený spánok. Prináša uvoľnenie pri psychickej záťaži a nervovom napätí. Obsahuje niekoľko zložiek. Valeriana officinalis pomáha so zaspávaním a Withania somnifera prispieva k fyzickej i duševnej pohode.

Himalájske byliny si nechávaj aspoň 3-5 minút povariť v prípade, že ich použíješ ako prostriedok k optimalizácii duševných a telesných funkcií organizmu. Takto pripravený odvar má silnejší pôsobenie, jemnejšiu chuť a priaznivo ovplyvňuje trávenie, ktoré je dôležité pre správne vstrebávanie zdraviu prospešných výťažkov z bylín. Čaje pijeme ako súčasť denného pitného režimu počas trvania obnovy želateľných funkcií organizmu. V prípade problémov so spánkom pijeme čaje popoludní a podvečer. Ideálne pred jedlom. Nepredávame źiadne sladidlá.

Kvalitu spánku ovplivňuje viacero faktorov:

  1. Kvalitný matrac
  2. Vyvetraná miestnosť
  3. Psychická pohoda

Upozornenie: pri akútnych a trvalých problémov so spánkom je potrebné konzultovať tento problém bezodkladne s lekárom.