3.1 C
Bratislava

Každý môže byť kreatívny, no nie každé pracovné prostredie je na to vhodné

- Reklama -

Kreativita prekvitá v priestoroch, kde môžete skúmať nekonvenčné nápady bez obáv.

Nekonvenčné nápady sú často riskantné, a preto väčšina spoločností hrá radšej na istotu. To vedie ku konzervatívnym myšlienkam a vďaka tomu väčšina spoločností uviazne na rovnakom mieste.

Existuje však jedno odvetvie, v ktorom hra na istotu, zaručene zlyhá: technologické startupy. Ak si startup a začínaš, tak jediný spôsob ako uspieť, sú zmeny a iný prístup. Práve tieto firmy skôr stanovujú štandardy, než aby nasledovali tzv. stádo.

Bohužiaľ, veľa tímov je posadnutých efektívnosťou a obetujú kľúčové časti kreatívneho procesu – experimentovanie. Workshopy Design Thinking sa snažia túto priepasť spojiť pre podporu kreativity, ale žiaľ bez ochoty riskovať zabíjajú kreativitu.

Počas rokov mojej práce, som si všimol u kretivnych ľudí bežné vzorce v ich myslení: žiaden z nich nemá nič spoločné s efektívnosťou.

Ak chceš byť originálny, musíš porušovať pravidlá. Nové myšlienky sú často radikálne – to áno. Mnoho mladých inovátorov porušuje pravidlá, pretože si ich neuvedomujú, a to je úplne v poriadku. Kľúčom je vidieť problémy čerstvými očami, bez predsudkov.

Zvedavosť podporuje kreativitu, zatiaľ čo rutina ju zabíja.

Samozrejme každý môže byť kreatívny, ale kreativita sa nevytvorí sama od seba. Vyžaduje si to prostredie, ktoré podporuje riskovavať a experimentovať.

A aj keď nemôžeš kreativitu premeniť na recept – môžeš ju pestovať. Ide o to zostať zvedavý, byť otvorený a vedieť, kedy porušiť pravidlá.

Autor: Peter Miškus

4.9/5 - (7 hodnotení)
- Reklama -

Ak si našiel/a v článku chybu alebo máš pripomienky, daj nám prosím vedieť na media@relife.sk

Najčítanejšie

- Reklama -

Súvisiace články