[fusion_builder_container hundred_percent=“no“ equal_height_columns=“no“ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ background_position=“center center“ background_repeat=“no-repeat“ fade=“no“ background_parallax=“none“ enable_mobile=“no“ parallax_speed=“0.3″ video_aspect_ratio=“16:9″ video_loop=“yes“ video_mute=“yes“ overlay_opacity=“0.5″ border_style=“solid“ padding_top=“20px“ padding_bottom=“20px“][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=“1_1″ layout=“1_1″ spacing=““ center_content=“no“ hover_type=“none“ link=““ min_height=““ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ class=““ id=““ background_color=““ background_image=““ background_position=“left top“ background_repeat=“no-repeat“ border_size=“0″ border_color=““ border_style=“solid“ border_position=“all“ padding=““ dimension_margin=““ animation_type=““ animation_direction=“left“ animation_speed=“0.3″ animation_offset=““ last=“no“][fusion_text]
Dove sa dostala do pozornosti za uverejnenie inzerátu na Facebooku s černoškou, ktorá sa premenila na belošku po tom, čo údajne používala telové mlieko značky Dove.
Kritici rýchlo obvinili značku za používanie svojho výrobku na čistenie tela s rasovou transformáciou, ktorá neúmyselne prezentuje v kontexte reklamy prvú ako „špinavú“ a druhú ako „čistú“.
Dove v zápätí vydal ospravedlnenie a inkriminované video odstránilo.
[/fusion_text][fusion_text]
Let’s be clear, Dove knew exactly what they were doing with their racist ad. Soap companies used to do this racist theme all the time.
— Tariq Nasheed (@tariqnasheed) 8 Október, 2017
[/fusion_text][fusion_imageframe image_id=“3597″ style_type=“none“ hover_type=“none“ align=“none“ lightbox=“no“ linktarget=“_self“ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ animation_direction=“left“ animation_speed=“0.3″]https://relife.sk/wp-content/uploads/2017/10/dove-racist-rasista.jpg[/fusion_imageframe][fusion_separator style_type=“none“ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ top_margin=“15″ alignment=“center“ /][fusion_text]
Na druhej strane reakcie divákov ukazujú, že predsudky sú stále hlboko zakorenené a v tomto zmysle reklama slúži skôr ako „zrkadlo k našim predsudkom“. A mimochodom, len pred šiestimi mesiacmi, bola konkurenčná značka Nivea nútená odstrániť inzerát z Facebooku, ktorý bol označený za diskriminačný. S cieľom uvedenia novej nemeckej deodorantovej značky starostlivosti o pleť, reklama niesla slogan „biela je čistota“ namiesto slov „udržiavať čisté, udržať jasnú. Rovnako ako Dove, Nivea rýchlo odstránila reklamu z Facebooku a vydala ospravedlnenie za „zavádzajúci“ príspevok.
[/fusion_text][fusion_text]
Pepsi: We’ve done it. We’ve created the most tone-deaf ad of the week. Maybe the year!
Nivea: Hold my beer.— Madison M. K (@4evrmalone) 5 Apríl, 2017
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]