Dove sa dostala do pozornosti za uverejnenie inzerátu na Facebooku s černoškou, ktorá sa premenila na belošku po tom, čo údajne používala telové mlieko značky Dove.

Kritici rýchlo obvinili značku za používanie svojho výrobku na čistenie tela s rasovou transformáciou, ktorá neúmyselne prezentuje v kontexte reklamy prvú ako „špinavú“ a druhú ako „čistú“.

Dove v zápätí vydal ospravedlnenie a inkriminované video odstránilo.

Dove racist

Na druhej strane reakcie divákov ukazujú, že predsudky sú stále hlboko zakorenené a v tomto zmysle reklama slúži skôr ako „zrkadlo k našim predsudkom“. A mimochodom, len pred šiestimi mesiacmi, bola konkurenčná značka Nivea nútená odstrániť inzerát z Facebooku, ktorý bol označený za diskriminačný. S cieľom uvedenia novej nemeckej deodorantovej značky starostlivosti o pleť, reklama niesla slogan „biela je čistota“ namiesto slov „udržiavať čisté, udržať jasnú. Rovnako ako Dove, Nivea rýchlo odstránila reklamu z Facebooku a vydala ospravedlnenie za „zavádzajúci“ príspevok.

2017-10-10T19:46:38+00:008 október, 2017|Zábava|