V tomto článku sa venujem rozpoznávaniu najbežnejších ChatGPTizmov, ktoré nemajú nič spoločné so skutočným ľudským písaním.
Texty generované AI sú plné „inovatívnych“, „výnimočných“ a „osvedčených“ tvrdení, ktoré zohrávajú „kľúčovú“ úlohu pri „účinnom“ poskytovaní informácií „v snahe“ zosúladiť dnešné „neustále sa vyvíjajúce“ trendy v „digitálnom veku“. 😀
V tomto príklade si všimni ďalšie slová, ktoré prezrádzajú použitie ChatGPT.
Vedia detektory rozpoznať tvoj text generovaný AI?
Určite áno, pokiaľ text neupravíš a neodstrániš nadmerne generované slová.
NIKDY nezačínaj svoje články takto:
- V dynamickom prostredí moderného podnikania,…
- V digitálnom veku…
- Vo svete content marketingu…
- V dnešnom vysoko digitalizovanom svete…
- V dobe digitálneho marketingu…
- V dobe, v ktorej vládne vizuálny obsah,…
- V dnešnej digitálnej dobe…
- V neustále sa vyvíjajúcom digitálnom svete…
- V modernej dobe,
- V oblasti písania esejí hrá gramatika a slovná zásoba
- V snahe o osobný rast a sebarozvoj
- Vyžaduje starostlivé plánovanie a
- Podporovať pocit
- Ponorte sa do sveta
- Je to rozhodujúce pre zachovanie
- Je dôležité poznamenať, že
- Je nevyhnutné zvážiť
- Poďme sa ponoriť do
- Následne
- Na záver
Sú to zväčša prechodové frázy, ktoré nič neznamenajú. V skutočnosti, ak by si tieto frázy úplne odstránil, väčšina viet by nestratila žiadny význam. Výsledkom by však bol jasnejší a stručnejší článok.
Po druhé, uvedom si, že tieto slová môžu signalizovať umelo vygenerovaný pôvod (znejú mechanicky a nejasne). Je to práve kvôli ich vysokej frekvencii v textoch, ktoré LLM generujú.
Štýl písania človekom a AI
Neznamená to, že tieto slová nemôžeš použiť v textoch, ale ChatGPT a iné modely ich používajú nadmerne, a preto ak ich používaš príliš často, tvoj text môže znieť naozaj ako generovaný AI.
Rozpoznať ich môžeš aj vďaka nejasnému štýlu písania, ktorý zahŕňa:
- Dlhé, podobne vyzerajúce odseky s opakujúcimi sa frázami v celom texte.
- Nejasné a rozvláčne vety bez konkrétnych príkladov.
- Bežné vedomosti namiesto originálnych informácií.
- Príliš zložitá štruktúra viet.
- Nadbytočné príslovky v každej druhej vete.
- Primitívna a monotónna štruktúra textu: úvod + 1, 2, 3 podnadpisy + záver (To je to, čo ChatGPT generuje, keď ho požiadaš, aby niečo vytvoril.).
- Príliš veľa sofistikovaných slov namiesto neutrálneho, „ľudského“ jazyka.
- Nezvyčajne formálny tón, kde by sa viac hodilo viac emócií a osobných postrehov (a naopak).
Naozaj nebude na škodu vyhnúť sa slovám, ktore uvádzam vyššie. Nech tvoje texty znejú radšej ľudskejšie. Niekedy stačí odstrániť jeden „účinný“, „nenahraditeľný“ alebo „podporný“ výraz z tvojho návrhu, aby detektory AI povedali: „Toto je text napísaný človekom!“ :).
Zdroj: relife.sk, Autor: Peter Miškus