16.4 C
Bratislava
utorok, 7 júla, 2020

Sú inovatívnejší než my a veľa z nich sa vyberie cestou podnikania

Generácia Z. Narodená po roku 2000. V tomto roku ju bude tvoriť až 32 percent celkovej populácie planéty.

Zaujímajú sa o ekológiu a život vôkol seba

Radi vyhľadávajú riziko, neveria autoritám a ani reklamám. Vyrastali v digitálnej dobe plnej digitálnych technológií a presne to, môže byť pre nich obrovskou výhodou. Dokonca nie sú sebeckí a zaujímajú sa o ekológiu a život vôkol seba. O tom svedčí aj najväčší Veľtrh podnikateľských talentov na Slovensku. Takmer 400 študentov (80 tímov) obsadilo Bratislavské nákupné centrum Avion a ukázalo, čo sa za školský rok naučili. Vďaka neziskovej organizácii Junior Achievement Slovensko a ich vzdelávacím programom majú žiaci možnosť reálne okúsiť svet podnikania už počaš štúdia. Študenti sú po ich absolvovaní viac pripravený pre skutočný život. Vyvrcholením ich celoročného úsilia je súťaž JA Veľtrh podnikateľských talentov.

Majú 17 rokoch a vyrábajú inovatívne, ekologické výrobky a zakladajú si cestovné kancelárie

Študenti z celého Slovenska predstavili verejnosti svoje inovatívne a netradičné výrobky, s ktorými by radi uspeli aj po skončení školy. Medzi najúspešnejšie produkty sa zaradili čokoládové slamky, ktoré šetria životné prostredie, hra pre deti, ktorá im pomáha naučiť sa vyslovovať písmenko „R“. 40 porotcov zaujala aj ergonomická bezdrôtová myš so solárnym panelom, ale aj lyžiarsky doplnok, ktorý drží lyže spojené a umožňuje ich niesť prevesené pohodlne cez plece.

„Keďže Európska únia schválila zákon o zákaze používania jednorazových plastových výrobkov, rozhodli sme sa vyrábať tieto slamky, ktoré nebudú produkovať odpad, sú ekologické a zároveň chutné a riešia sociálny problém.“, povedala Dana Albertová, študentka z Gymnázia, Trebišovská 12, Košice.

Vstupenka na medzinárodné finále 

7 víťazných tímov zabojuje o postup na medzinárodné finále Company of the Year Competition vo francúzskom Lille. Medzi postupujúce tímy do TOP Finále JA Firiem (21. mája 2019) sa zaradili študenti z košického gymnázia, ktorí priniesli logopedickú pomôcku LogoR, ktorá deti naučí správnu výslovnosť písmena R. Z postupu sa tešil aj ďalší košický tím, ktorý prišiel s ľanovými ekologickými obalmi. Tieto obaly sú zo 100%-ného ľanu, čím nezaťažujú planétu a zároveň sú štýlové.

„Veľtrh bol plný inšpiratívnych mladých ľudí. Cítila som sa tam výborne a všetok stres ihneď po príchode opadol. Okrem skvelej atmosféry som tu prišla napríklad aj na to, že by som možno tiež v budúcnosti rada patrila k ľuďom, ktorí vytvárajú niečo tak prínosné a výnimočné pre študentov. Som naozaj veľmi vďačná, že sme sa dostali až sem a že naša snaha naučiť sa niečo nové, dosiahnuť náš cieľ a v neposlednom rade byť iní, ako ostatní, bola ocenená.“ – študentka Zuzka

 

[fusion_images picture_size=”auto” hover_type=”none” autoplay=”yes” columns=”1″ column_spacing=”0″ scroll_items=”” show_nav=”no” mouse_scroll=”yes” border=”no” lightbox=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””][fusion_image image=”https://relife.sk/wp-content/uploads/2019/04/DSC09837.jpg” image_id=”5055|full” link=”” linktarget=”_self” alt=”” /][fusion_image image=”https://relife.sk/wp-content/uploads/2019/04/DSC09944.jpg” image_id=”5053|full” link=”” linktarget=”_self” alt=”” /][fusion_image image=”https://relife.sk/wp-content/uploads/2019/04/DSC00146.jpg” image_id=”5051|full” link=”” linktarget=”_self” alt=”Lukáš Latinak” /][fusion_image image=”https://relife.sk/wp-content/uploads/2019/04/DSC00313.jpg” image_id=”5050|full” link=”” linktarget=”_self” alt=”” /][fusion_image image=”https://relife.sk/wp-content/uploads/2019/04/DSC00270-1024×683.jpg” image_id=”5049|large” link=”” linktarget=”_self” alt=”” /][fusion_image image=”https://relife.sk/wp-content/uploads/2019/04/DSC00217-2-1024×683.jpg” image_id=”5042|large” link=”” linktarget=”_self” alt=”” /][fusion_image image=”https://relife.sk/wp-content/uploads/2019/04/DSC00212-1024×683.jpg” image_id=”5044|large” link=”” linktarget=”_self” alt=”” /][/fusion_images]

Kvalitné príležitosti pre školy

Príležitosti, ktoré im organizácia poskytuje majú počas školského roka niekoľko. Sú to zážitkové príležitosti, ktoré majú rozvíjať pracovné zručnosti, prezentačné a komunikačné schopnosti, samostatnú prácu a inovatívne myslenie.

„Naša práca prináša školám pridanú hodnotu aj vďaka partnerstvám s firmami a spätnej väzbe od pedagógov, ktoré sú pre nás nesmierne dôležité,” uviedla riaditeľka organizácie Junior Achievement Slovensko Eva Vargová.

 

Veríme, že nová generácia prinesie v spoločenskej oblasti veľa pozitívnych zmien.

 

Zdroj: Relife,  Bloomberg, nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko




Najčítanejšie

Wirecard spôsobila kolaps v službách online bankovníctva

Dňa 26. júna úrad pre finančné riadenie pozastavil povolenie na prevádzkovanie spoločnosti Wirecard Card Solutions Limited (spoločnosť, ktorá vydáva karty a spracováva transakcie). Subjekt Spojeného kráľovstva, spoločnosť Wirecard...

Skúsenosti s O2 eSIM

Službu eSIM (embeddedSIM) ponúka operátor O2 od konca apríla 2020. Stačí sa zastaviť v ktorejkoľvek O2 predajni, kde dostaneš kartičku eSIM s vytlačeným QR...

Xiaomi Mi 10 Pro posúva limity. Toto sú jeho kľúčové vlastnosti a cena

Mi 10 Pro bol uvedený na trh 13. februára 2020. V Európe sa začal predaj v apríli. Má 6,67-palcový dotykový displej s rozlíšením 1080x2340...

Ako si ušiť rúško? Jednoduchý návod.

Návod ako si vyrobiť rúško doma a aký materiál chráni najviac S vypredanými respirátormi a rúškami počas pandémie koronavírusu bude musieť veľa ľudí robiť to,...

Beats Studio3 Wireless vs Sony WH-1000XM3

Prečo sú Sony WH-1000XM3 lepšie ako Beats Studio3 Wireless? Mám ich vyskúšané. Oceníš ich doma aj v práci. Porovnanie 16h dlhšia výdrž batérie (bez ANC 38 hodín vs. 22...