11.7 C
Bratislava

Sú inovatívnejší než my a veľa z nich sa vyberie cestou podnikania

Generácia Z. Narodená po roku 2000. V tomto roku ju bude tvoriť až 32 percent celkovej populácie planéty.

Zaujímajú sa o ekológiu a život vôkol seba

Radi vyhľadávajú riziko, neveria autoritám a ani reklamám. Vyrastali v digitálnej dobe plnej digitálnych technológií a presne to, môže byť pre nich obrovskou výhodou. Dokonca nie sú sebeckí a zaujímajú sa o ekológiu a život vôkol seba. O tom svedčí aj najväčší Veľtrh podnikateľských talentov na Slovensku. Takmer 400 študentov (80 tímov) obsadilo Bratislavské nákupné centrum Avion a ukázalo, čo sa za školský rok naučili. Vďaka neziskovej organizácii Junior Achievement Slovensko a ich vzdelávacím programom majú žiaci možnosť reálne okúsiť svet podnikania už počaš štúdia. Študenti sú po ich absolvovaní viac pripravený pre skutočný život. Vyvrcholením ich celoročného úsilia je súťaž JA Veľtrh podnikateľských talentov.

Majú 17 rokoch a vyrábajú inovatívne, ekologické výrobky a zakladajú si cestovné kancelárie

Študenti z celého Slovenska predstavili verejnosti svoje inovatívne a netradičné výrobky, s ktorými by radi uspeli aj po skončení školy. Medzi najúspešnejšie produkty sa zaradili čokoládové slamky, ktoré šetria životné prostredie, hra pre deti, ktorá im pomáha naučiť sa vyslovovať písmenko „R“. 40 porotcov zaujala aj ergonomická bezdrôtová myš so solárnym panelom, ale aj lyžiarsky doplnok, ktorý drží lyže spojené a umožňuje ich niesť prevesené pohodlne cez plece.

„Keďže Európska únia schválila zákon o zákaze používania jednorazových plastových výrobkov, rozhodli sme sa vyrábať tieto slamky, ktoré nebudú produkovať odpad, sú ekologické a zároveň chutné a riešia sociálny problém.“, povedala Dana Albertová, študentka z Gymnázia, Trebišovská 12, Košice.

Vstupenka na medzinárodné finále 

7 víťazných tímov zabojuje o postup na medzinárodné finále Company of the Year Competition vo francúzskom Lille. Medzi postupujúce tímy do TOP Finále JA Firiem (21. mája 2019) sa zaradili študenti z košického gymnázia, ktorí priniesli logopedickú pomôcku LogoR, ktorá deti naučí správnu výslovnosť písmena R. Z postupu sa tešil aj ďalší košický tím, ktorý prišiel s ľanovými ekologickými obalmi. Tieto obaly sú zo 100%-ného ľanu, čím nezaťažujú planétu a zároveň sú štýlové.

„Veľtrh bol plný inšpiratívnych mladých ľudí. Cítila som sa tam výborne a všetok stres ihneď po príchode opadol. Okrem skvelej atmosféry som tu prišla napríklad aj na to, že by som možno tiež v budúcnosti rada patrila k ľuďom, ktorí vytvárajú niečo tak prínosné a výnimočné pre študentov. Som naozaj veľmi vďačná, že sme sa dostali až sem a že naša snaha naučiť sa niečo nové, dosiahnuť náš cieľ a v neposlednom rade byť iní, ako ostatní, bola ocenená.“ – študentka Zuzka

 

Kvalitné príležitosti pre školy

Príležitosti, ktoré im organizácia poskytuje majú počas školského roka niekoľko. Sú to zážitkové príležitosti, ktoré majú rozvíjať pracovné zručnosti, prezentačné a komunikačné schopnosti, samostatnú prácu a inovatívne myslenie.

„Naša práca prináša školám pridanú hodnotu aj vďaka partnerstvám s firmami a spätnej väzbe od pedagógov, ktoré sú pre nás nesmierne dôležité,“ uviedla riaditeľka organizácie Junior Achievement Slovensko Eva Vargová.

 

Veríme, že nová generácia prinesie v spoločenskej oblasti veľa pozitívnych zmien.

Zdroj: Relife,  Bloomberg, nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko




- Reklama -

Ak si našiel/a v článku chybu alebo máš pripomienky, daj nám prosím vedieť na media@relife.sk

Najčítanejšie

Reklama

Súvisiace články