5.4 C
Bratislava

Mileniáli si chcú najmä užívať a cestovať po svete.

- Reklama -

Mileniáli sú mladí ľudia medzi 15 až 35 rokov. Na Slovensku tvoria približne štvrtinu populácie. Prieskum spoločnosti NMS Market Research a PR.Konektor sa zameral na to, v čom sú mileniáli (generácia Z a Y) odlišní od generácie X.

„Zatiaľ čo staršia generácia X túži po pokojnom, usadenom živote s domom a autom, mladí chcú presný opak. Chcú veľa cestovať, mať mnoho priateľov a zážitkov. Veľa z nich neplánuje ani kúpu bývania, ani auta,“ spresňuje Denisa Lakatošová z NMS Market Research.

Generácia X, teda ľudia od 35 do 55 rokov si už uvedomujú, že nebudú večne mladí. Pomerne veľká časť z nich si sporí na dôchodok v II. a III. pilieri. Majú finančné záväzky, najmä hypotéky a pôžičky na auto.

Mileniáli sú naopak generácia, ktorej je to akoby jedno. Žijú tu a teraz, čiže pre prítomnosť. Chcú predovšetkým dokončiť školu a nájsť si prácu, ktorá ich bude baviť a napĺňať. Len veľmi málo myslia na poistenie, dôchodok či iný druh zabezpečenia sa do budúcnosti. No práve mladí sú tí, ktorým sa to najviac oplatí.

Mladí Slováci začínajú pomýšľať na dôchodok či hypotéku v neskoršom veku. Mileniáli vo veku 15 až 25 rokov si chcú najmä užívať a cestovať po svete.

Televíziu posielajú na smetisko dejín

V prípade generácie Y to bolo vyše 60 %, no u tých mladších ledva polovica. Pre mladých ľudí je hlavným zdrojom internet. Reklama sa prostredníctvom neho dostáva až k 43 % z nich. Generácia X vníma reklamu z internetu menej – sleduje ju iba 15 %.

V tomto smere zohrávajú dôležitú úlohu v živote mileniálov influenceri a YouTuberi. Mladší mileniáli doslova fičia na sociálnych sieťach, ako Youtube, Facebook, Instagram a Snapchat. Naopak, generáciám Y a X sú tieto kanály vzdialené. Dokonca aj hudbu stále počúvajú z prehrávacích nosičov. Iba polovica generácie X počúva hudbu z internetu. Mileniáli, najmä tí mladší, sa v tomto prípade spoliehajú na prevažne internet a až 90 % z nich počúva muziku on-line.

Slovenskí mileniáli

Štúdia o mileniáloch je založená na informáciách z veľkého kvantitatívneho prieskumu na vzorke 1149 respondentov. Dve tretiny vzorky tvoria ľudia vo veku 15 až 35 (generácia Z a Y – mileniáli). Ich odpovede porovnávame s odpoveďami generácie X, ktorú reprezentujú ľudia vo veku 36 až 55 rokov.

Rozdeľujeme ich na: Mladších mileniálov (15 – 25 rokov), starších mileniálov (26 – 35 rokov) a generáciu X (36 – 55 rokov). Štúdia skúma mnohé aspekty generácie Z a Y a porovnáva ich s generáciou X. Skúma ich hodnoty, postoje a názory, ale aj zvyky – ako trávia voľný čas, čo robia na internete a aký jazyk používajú.

[/fusion_text][fusion_imageframe image_id=“4008″ style_type=“none“ stylecolor=““ hover_type=“none“ bordersize=““ bordercolor=““ borderradius=““ align=“none“ lightbox=“no“ gallery_id=““ lightbox_image=““ alt=“Vývoj Bitcoinu za rok“ link=““ linktarget=“_self“ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ class=““ id=““ animation_type=““ animation_direction=“left“ animation_speed=“0.3″ animation_offset=““]https://relife.sk/wp-content/uploads/2018/02/mileniali.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

Zdroj: strategie, integral-russia.ru

 

- Reklama -

Ak si našiel/a v článku chybu alebo máš pripomienky, daj nám prosím vedieť na media@relife.sk

Najčítanejšie

- Reklama -

Súvisiace články