2.3 C
Bratislava

Moderná kancelária – aký nábytok vybrať do kancelárie?

- Reklama -

Zariadenie modernej kancelárie si okrem iného vyžaduje zohľadnenie ergonómie, funkčnosti a estetiky. Na to treba myslieť nielen pri zariaďovaní firemnej, ale aj domácej kancelárie. S rastúcou popularitou práce na diaľku a hybridnej práce musia byť dnešné pracoviská flexibilné, pohodlné a inšpirujúce. Výber nábytku je veľmi dôležitý, pretože ovplyvňuje efektivitu a spokojnosť zamestnancov. Čo stojí za to vedieť o tejto téme?

Ako si vybrat nábytok do kancelárie? Ergonómia predovšetkým

Pri výbere nábytku do kancelárie je najdôležitejšie dbať na vaše pohodlie pri práci. Ergonomické stoly a stoličky sú nevyhnutnosťou. Stôl by mal byť výškovo nastaviteľný, aby sa dal prispôsobiť individuálnym potrebám používateľa. Na druhej strane by kancelárske stoličky mali byť vybavené mechanizmami, ktoré umožňujú nastavenie výšky, operadla a podrúčky. Ergonomický nábytok znižuje riziko zdravotných problémov spojených s dlhodobým sedením. Dôležité je tiež, aby boli stoly dostatočne široké a hlboké a poskytovali pohodlný pracovný priestor. Dobrá kancelárska stolička má navyše bedrovú opierku a nastaviteľný sklon operadla, aby sa zachovalo prirodzené zakrivenie chrbtice a znížilo svalové napätie.

Písací stôl do domácej kancelárie – čo by mal obsahovať?

Okrem ergonomických aspektov by mal mať stôl dostatočne veľkú pracovnú plochu na umiestnenie počítača, dokumentov a ďalšieho potrebného príslušenstva. Pri výbere nábytku sa oplatí venovať pozornosť jeho hĺbke. Príliš plytká nemusí poskytovať dostatok priestoru na pohodlnú prácu, zatiaľ čo príliš hlboká zaberá v miestnosti príliš veľa miesta. Štandardná šírka stola je približne 120-160 cm a hĺbka približne 60-80 cm. Na čo si ešte dávať pozor?

  • Ďalším problémom je materiál. Drevené stoly sú nielen odolné, ale zároveň dodávajú interiéru teplo a eleganciu. Na druhej strane kovové verzie vyzerajú modernejšie a ľahko sa udržiavajú v čistote. Výber materiálu závisí od štýlu, v ktorom je zariadená naša domáca kancelária, a od individuálnych estetických preferencií.
  • Každodenný komfort je výrazne ovplyvnený funkčnosťou nábytku. Stoly so zabudovanými zásuvkami a policami sú najlepším riešením, pretože uľahčujú organizáciu pracovného priestoru, udržiavajú poriadok a poskytujú rýchly prístup k potrebným veciam. V malých priestoroch sú rohové písacie stoly ideálne na maximalizáciu dostupného priestoru a zároveň poskytujú veľkú pracovnú plochu.

Kreslo do pracovne – ako si vybrať to správne?

Stolička by mala umožňovať nastavenie výšky tak, aby nohy spočívali na podlahe a kolená boli v uhle 90 stupňov. To pomáha udržiavať správne držanie tela a znižuje napätie v dolnej časti chrbta. Pokiaľ ide o podrúčky, mali by byť umiestnené tak, aby ramená boli uvoľnené a lakte v uhle 90 stupňov. Pri kancelárskych stoličkách je dôležitá stabilita a mobilita. Robustná konštrukcia zaručuje bezpečnosť a pohodlie. Pokiaľ ide o mobilitu, najlepšie fungujú otočné stoličky s kolieskami. Umožňujú rýchly a jednoduchý pohyb po domácej kancelárii. Treba sa však uistiť, že kolieska nepoškodzujú podlahu a sú dostatočne tiché.

Aký nábytok by mal byť ešte súčasťou domácej kancelárie?

Základom je stôl a stolička, ale aby bola naša domáca kancelária ešte funkčnejšia, bude sa nám hodiť ďalšie vybavenie. Jednou z najdôležitejších sú knižnice alebo police na knihy a dokumenty. Všetky potrebné materiály budú mať po ruke, čo výrazne uľahčí prácu. Regály môžu byť otvorené alebo uzavreté, podľa toho, či chcete mať všetko na očiach, alebo chcete predmety radšej ukryť za dvierkami.

V kancelárii sa vám určite bude hodiť skrinka na dokumenty, ktorá vám pomôže udržať poriadok. Najlepšie je investovať do skrine so zásuvkami a dvierkami, a ak ukladáte dokumenty, ku ktorým by nemal mať prístup nikto okrem vás, aj so zámkom.

Súčasťou domácej kancelárie môže byť aj pohodlné kreslo alebo pohovka, kde môžete relaxovať počas prestávok alebo organizovať menej formálne stretnutia. Pohodlné miesto na sedenie mimo pracovného stola nám príde vhod, keď si potrebujeme na chvíľu oddýchnuť alebo zmeniť polohu.

Svietidlá sú ďalšou dôležitou súčasťou kancelárskeho vybavenia. Okrem hlavného stropného osvetlenia sa oplatí investovať do stolovej lampy s nastaviteľným ramenom, ktorá poskytne dostatočné svetlo na prácu s počítačom alebo čítanie. Dobre osvetlená kancelária ovplyvňuje efektivitu práce a znižuje únavu očí.

V akom štýle zariadiť kanceláriu?

Pri zariaďovaní domácej kancelárie by sme mali dbať na to, aby esteticky ladila s ostatnými miestnosťami. Škandinávsky štýl je v súčasnosti veľmi populárny. Vyznačuje sa jasnými farbami, prírodnými materiálmi a jednoduchými formami. V takomto interiéri dominujú biele, sivé a béžové tóny, ktoré opticky zväčšujú priestor. Nábytok z dreva dodáva interiéru teplo a prirodzenosť. Doplnky v podobe črepníkových rastlín nielen zdobia priestor, ale aj zlepšujú kvalitu vzduchu a vytvárajú priateľskú atmosféru. Sukulenty a paprade môžete umiestniť na stoly, police alebo parapety.

Dobre navrhnutý kancelársky priestor podporuje efektívnu prácu, vytvára priateľskú atmosféru a má pozitívny vplyv na pohodu. Preto sa oplatí investovať do kvalitného nábytku, ktorý vydrží dlhé roky.

Zdroj: Sponzorovaný obsah

- Reklama -

Ak si našiel/a v článku chybu alebo máš pripomienky, daj nám prosím vedieť na media@relife.sk

Najčítanejšie

- Reklama -

Súvisiace články