Akú platobnú bránu si vybrať pre slovenský a český e-shop? Ktorá platobná brána je najlepšia? Správny výber platobných možností nám dokáže zvýšiť spokojnosť zákazníka s nákupom a tržby. Určite nám dáte za pravdu, že za objednávku by mal zákazník vedieť zaplatiť rýchlo, pohodlne a bezpečne.
Ako funguje platobná brána?
Platobná brána nám v prvom rade uľahčuje transakciu medzi eshopom a systémami bánk. Je to platforma, v ktorej je združených viacero online platobných metód. Platba kartou, platba online bankovým prevodom cez tlačidlo, prevod na bankový účet, mobilné platby, elektronické peňaženky, platby kupónmi, platby bitcoinami a pod.
Z pohľadu majiteľa e-shopu je dôležitý správny výber platobnej brány.
Ktorá brána je najlepšia a čo budem potrebovať?
Odpovedať nebude jednoduché. Dôležitejšie je odpovedať si najskôr na otázky súvisiace s vaším eshopom.
Budem predávať iba pre slovenských a českých zákazníkov alebo do celého sveta? Nech sa rozhodnete akokoľvek, tak kvalitná platobná brána musí spĺňať určite požiadavky.
Položte si nasledujúcu otázku: je zvolené riešenie kompatibilné s vaším systémom (e-shopom)? Možno používate komerčné riešenie alebo open source. Platobnú bránu cez komerčnú platformu zvládnete aktivovať aj bez programátora. Tu sú návody na sprevádzkovanie platobnej brány pre najrozšírenejšie e-shopové riešenia.
Pre svoj e-shop na open source platforme ako je WordPress (Drupal, PrestaShop atď.), budete potrebovať modul, ktorý vašu platformu s platobnou bránou prepojí. Mnohé eshopová témy už podporu ako aj samotný modul majú intergovaný. Najznámejší je WooCommerce (Shopify, Magento, PrestaShop atď.)
Ak máte e-shop riešenie vytvorené na mieru, pravdepodobne budete mať aj programátora. Ten sa stará o chod, bezpečnosť aj aktualizácie vášho e-shopu. Integrovať platobnú bránu je možné aj pre e-shop na mieru (nepoužíva dostupné komerčné platformy, open source riešenia).
Výhody platobnej brány
Zákazník by mal vedieť zaplatiť najpoužívanejšími kartami ako je prijímanie platobnej karty VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diners Club, Apple Pay, Google Pay a ďalšie.
- Možnosť platby bankovým prevodom je služba, ktorú zákazníci aj naďalej používajú.
- Možnosť vrátenia tovaru a refundovanie platby je funkcia, ktorú určite ocení prevádzkovateľ e-shopu (e-commerce). Stane sa, že zákazník vráti či reklamuje tovar v zákonnej lehote. Vďaka tejto funkcii refundácie jednoducho vrátite sumu v plnej aj čiastočnej výške. Poznáte to napríklad pri nákupe v Alze. Ak tovar vrátite do 14 dní, predajca vráti platbu automaticky na kartu alebo bankový účet.
- Platobná brána môže mať taký vzhľad aby zapadala do vášho brandu. Nastavenie loga či pozadia platobnej brány dáva zákazníkovi najavo, že neopustil eshop a môže bezpečne pokračovať v dokončení nákupu.
- Majiteľ nielen veľkého e-shopu by mal vedieť jednoducho exportovať dáta o platbách do účtovného systému (SW Pohoda, Money ERP, ABRA, ABO atď.).
Poplatky platobnej brány
Ktorá platobná brána má najnižšie poplatky? Najlepšie možnosti pre platby online, nám priniesla platobná brána ComGate. Bežne sa poplatky pohybujú okolo 2 %. PayPal má dokonca do 3 %. Záleží samozrejme aj od vášho mesačného objemu.
Platobná brána | Poplatok za tuzemskú platbu začína od | Poplatok za vrátenie peňazí zákazníkovi | Mesačný poplatok za vedenie brány |
PayPal | 3,40 % z predajnej sumy + fixný poplatok 0,35 eur | fixný poplatok 0,35 eur | nie je uvedené |
GoPay | 2,2 % z predajnej sumy + fixný poplatok 0,11 eur | 0,7 eur | 0 až 7 eur |
24pay | individuálne | 0,60 eur | 3 eurá |
Besteron | 0,99 % z predajnej sumy + fixný poplatok 0,10 eur | 0 eur | 0 eur |
ComGate | 0,79 až 0,99 % z predajnej sumy | 0,073 eur | 0 až 5,47 eur |
Trustpay | 0,99 až 3,09 % z predajnej sumy + fixný poplatok 0,20 eur | 1,50 eur | 6 eur |
GP Webpay | 0 % na prvé 3 mesiace, ďalej 1,49 % na nasledujúcich 9 mesiacov | individuálne | Bezplatne na prvých 12 mesiacov |
Fondy | 1,60 až 1,80 % z predajnej sumy + fixný poplatok 0,20 eur | 0,50 eur | individuálne |
Z tabuľky je zrejmé, že najlepšou voľbou je ComGate. Poplatky platobnej brány sú transparentné a dostupné na ich webe.
Skúsenosti s ComGate
Platobná brána ComGate nemá žiadne mesačných poplatky za prevody do banky. Nemajú žiaden aktivačný poplatok za bránu. Majú teda férovú ponuku. Percento a výška mesačného poplatku platobnej brány a terminálov sa dokonca automaticky znižuje podľa aktuálneho objemu transakcií.
Napríklad pri objeme 12 tisíc EUR mesačne, máte poplatok za transakciu iba 0,79 %. Pri najmenšom objeme transakcií do 4 tisíc EUR je 0,99 % z transakcie.
Pri hodnotení nás potešilo, že majú veľa funkcii a aktivácia brány je jednoduchá. Podporuje až 100 e-shop platforiem, 50 spôsobov platobných možností a 10 mien ak sa rozhodnete expandovať do zahraničia.
Výhod je podstatne viac, ale v článku popisujeme tie, ktoré jednoznačne využijete bez kompromisov. Posielanie peňazí na ľubovoľný bankový účet je zadarmo.
Koľko ľudí nakupuje online?
Na záver máme pre vás najnovšie dáta o správaní zákazníkov. Platba online je od pandémie totiž najčastejším, najpohodlnejším spôsobom pre nakupovanie.
Štatistiky nákupného správania
Podľa E-shopper Barometra nakupuje pravidelne a opakovane na slovenských e-shopoch až 90 % spotrebiteľov.
Až 65 % Slovákov nakupuje pomocou smartfónu, čím chcú hlavne ušetriť čas.
Z pohľadu e-shopu je dôležitý správny výber platobnej brány. Medzi slovenskými obchodníkmi sú rozšírené Slovenské a České spoločnosti, overené celosvetové platformy a platobné brány jednotlivých bánk. U slovenských zákazníkov vyhráva pri nakupovaní jednoznačne pohodlnosť a jednoduchosť pri platení.
V najbližšom roku bude podľa nás dôležité prispôsobiť nákupný proces mobilným zariadeniam. Samozrejmosťou bude implementácia platobných možností ako napr. Google alebo Apple Pay.
Zdroj: relife.sk, ComGate