6.5 C
Bratislava

Zdravé sedenie v kombinácii s fyzickou aktivitou je krok k lepšiemu zdraviu

Máte sedavé zamestnanie a trávite veľa hodín sedením pri práci? V takom prípade je dôležité pochopiť význam ergonomických stoličiek. Ergonomická kancelárska stolička je nielen oveľa pohodlnejšia ako tá tradičná, ale je aj lepšia pre vaše zdravie a produktivitu pri pracovných povinnostiach.

Ergonomické stoličky sú navrhnuté tak, aby podporovali správne držanie tela a minimalizovali napätie a stres na vašom tele počas dlhých hodín sedenia. Bez ohľadu na to, či pracujete z domu alebo v kancelárii, ergonomická stolička, na ktorej sedíte správne, môže mať výrazný vplyv na vašu celkovú pohodu a efektivitu pri práci.

Ako sedieť správne?

Správne sedenie znamená, že vaše telo je v rovnováhe a nie je vystavené svalovému napätiu. To znamená, že chrbtové svaly sú uvoľnené, ramená sú zarovnané a chodidlá sú rovnobežne s podlahou. Vaše ruky by mali byť na klávesnici vo výške lakťov a oči by mali byť na úrovni vrchnej časti monitora.

V čom sú lepšie ergonomické stoličky?

Ergonomické kancelárske stoličky pre maximálny komfort sú navrhnuté tak, aby podporovali toto správne sedenie a minimalizovali napätie spôsobené zlou polohou. Sú vybavené nastaviteľnými opierkami na ruky, bedrovými opierkami a opierkami hlavy, ktoré umožňujú prispôsobiť stoličku na mieru individuálnym potrebám. Keď sa cítite pohodlne, je ľahšie sa sústrediť na prácu a môžete pracovať dlhšie bez toho, aby ste sa cítili unavení alebo napätí.

Tip: K lepšiemu pracovnému nasadeniu a výsledkom vám pomôže ergonomická stolička Liftor Active, do ktorej na začiatku pracovnej doby sadnete a na konci sa postavíte bez toho, aby ste mali pocit „dolámaného“ tela.

Sedavé zamestnanie musíte kompenzovať

Pravdou však je, že pri dlhodobom sedavom zamestnaní vás ergonomická stolička nespasí na plnej čiare. Samozrejme, vo veľkom vám pomôže, ale predsa musíte myslieť aj na to, že dlhé a neustále sedenie pred počítačom musíte vykompenzovať fyzickou aktivitou.

Vaše telo sa potrebuje po hodinách na jednom mieste hýbať, ponaťahovať a okysličiť. Preto by ste si mali nájsť aspoň trikrát do týždňa čas na cvičenie. Nemusíte hneď behať maratón či dvíhať ťažké váhy. Pokojne stačí, keď začnete indiánskym behom (kombinácia kráčania a pobehnutia), rýchlymi prechádzkami, bicyklovaním či jogou v domácom prostredí.

Nezabúdajte ani na to, že sedavé zamestnanie je veľkým magnetom na pribúdajúce kilogramy, a to najmä v prípade, že vaša aktivita mimo práce nie je vysoká. Preto je nutné si dávať pozor aj na jedálniček. Práca pred počítačom doslova láka na maškrtenie, no verte, že sa to dá robiť aj zdravo.

Kombináciou správneho sedenia v ergonomickej stoličke, fyzickou aktivitou a zdravím jedálničkom urobíte pre seba naozaj veľa!

Zdroj: Sponzorovaný príspevok
- Reklama -

Ak si našiel/a v článku chybu alebo máš pripomienky, daj nám prosím vedieť na media@relife.sk

Najčítanejšie

ReklamaZľavy na wellness pobyty

Súvisiace články